album:Apocalypsis genre:Progressive metal streams:11 creation date:2024-03-31
Song Lyrics
INTANGIBILE (TESTO) (Tu sei) come il vento che asciuga le lacrime tra le rocce che accende e spegne le dispute (Tu sei) Come l'essenza della fortuna Ti...
INTANGIBILE (TESTO) (Tu sei) come il vento che asciuga le lacrime tra le rocce che accende e spegne le dispute (Tu sei) Come l'essenza della fortuna Ti stanno tutti cercando Sotto le lenzuola di una camera d'albergo Nell'incenso della chiesa Sulle mura di una vecchia città Ma tu sei ovunque e sempre con noi La scienza ha rivolto le sue mani sinistre contro di te pensando che tu non possa esistere ma sei vivo come un giorno caldo, come il mare d'estate. Come l'amore tra due cuori, come la luce di una stella, sei eterno e intangibile, come l'affetto di un padre per suo figlio (X2) Anche se so che esisti, continuerò a cercarti perché è bello inseguirti, è bello sapere che sei lì Il vuoto, è solo l'ansia umana L'eternità dell'universo è il tuo segno più evidente.
Song Information
Una canzone d'amore
Read Full Song Info
Una canzone d'amore
07/30/24 06:42:51PM @farrell-jackson:
This song is heavy but very theatrical as well...nice work !
Formed in Palermo in 2018 by bassist Gabriele Esposito, drummer Alessio Maddaloni and keyboardist Gabriele Taormina. The band went through several configurations until arriving at its current line-up with Diego La Mantia (guitars) and Vittorio Di Pisa (vocals). Their style drew from a wide variety of influences including progressive rock, Aor, heavy metal and classical music. (A diverse set of) Influences on The Band Members: Asia, Genesis, Savatage, Trans-Siberian Orchestra,Styx, Kansas,Toto, Iron Maiden, Jethro Tull, Foreigner, Dream Theater, Opeth, Ghost, Marillion, Anathema, Katatonia, Judas Priest, Ten. They wrote, composed and orchestrated the musical material that would make the repertoire of their first EP “The Wandering Angel (2020). SILVER NIGHTMARES unleashed their highly anticipated first full length album called "APOCALYPSIS" ( ἀποκάλυψις ) on November the 1st, 2022. Another concept album concerning the historical excursus of the human beings headed for a reckoning!
This song is heavy but very theatrical as well...nice work !